Vanavond (gisteravond al weer) organiseerde ik tijdens het laatste werkcollege een korte introductie over het werken met het digibord, nog steeds geïnspireerd door het verhaal van Michel van Ast. Terug naar huis bedacht ik me hoe ik een echte digibord training zou willen geven, als je net wat meer tijd en ruimte hebt.
Ik zou dan een les aardrijkskunde over vulkanen verzorgen en dan zijn de deelnemers de leerlingen. En in die les maak ik gebruik van het digibord om te laten zien hoe je daarmee effectieve instructie kunt ondersteunen en activerende werkvormen kunt bedenken. En natuurlijk de wow-factor: laten zien hoe cool zon les kan zijn.
Ik had toch de bus gemist dus ik begon wat te krabbelen in mijn dummie (die ik ondanks een verslaving aan Evernote, nog steeds bij me heb, handig als je iPhone leeg is en je Powerbook thuis ligt). Zie hier het resultaat: een opzetje voor een training met digiborden. Klik op de afbeelding voor het originele formaat. Het licht is niet geweldig om half één ’s ochtends, maar valt wel te lezen toch?
Volgend schooljaar maar eens echt uitvoeren met mijn collegas en studenten.
Ik hoor graag uw reactie!